TARIM - AMASYA
 

ANA SAYFA
FAALİYET RESİMLERİMİZ
TOPLULASTIRMA
KÖYLERİMİZ
TARIMSAL BİLGİLER
PROJELERİMİZ
=> ADANA
=> ADIYAMAN
=> AFYON
=> AĞRI
=> AMASYA
=> ANKARA
=> ANTALYA
=> ARTVİN
=> AYDIN
=> BALIKESİR
=> BİLECİK
=> BİNGÖL
=> BİTLİS
=> BOLU
=> BURDUR
=> BURSA
=> ÇANAKKALE
=> ÇANKIRI
=> ÇORUM
=> DENİZLİ
=> DİYARBAKIR
=> EDİRNE
=> ELAZIĞ
=> ERZİNCAN
=> ERZURUM
=> ESKİŞEHİR
=> GAZİANTEP
=> GİRESUN
=> GÜMÜŞHANE
=> HAKKARİ
=> HATAY
=> ISPARTA
=> MERSİN
=> İSTANBUL
=> 35-izmir
=> 36-Kars
=> 37-Kastamonu
=> 38-Kayseri
=> 39-Kirklareli
=> 40-Kirsehir
=> 41-Kocaeli
=> 42-Konya
=> 43-Kütahya
=> 44-Malatya
=> 45-Manisa
=> 46-K.Maras
=> 47-Mardin
=> 48-Mugla
=> 49-Mus
=> 50-Nevsehir
=> 51-Nigde
=> 52-Ordu
=> 53-Rize
=> 54-Sakarya
=> 55-Samsun
=> 56-Siirt
=> 57-Sinop
=> 58-Sivas
=> 59-Tekirdağ
=> 60-Tokat
=> 61-Trabzon
=> 62-Tunceli
=> 63-Sanlıurfa
=> 64-Usak
=> 65-Van
=> 66-Yozgat
=> 67-Zonguldak
=> 68-Aksaray
=> 69-Bayburt
=> 70-Karaman
=> 71-Kirikkale
=> 72-Batman
=> 73-Sırnak
=> 74-Bartin
=> 75-Ardahan
=> 76-Igdir
=> 77-Yalova
=> 78-Karabürk
=> 79-Kilis
=> 80-Osmaniye
=> 81-Düzce
ZİYARETCİ
Yeni sayfanın başlığı

AMASYA

Amasya EvleriAmasya Elması

 

 Bir zamanlar Selçuklu sultanlarından birinin çok sevdiği kızı hastaIanır. Ülkenin tüm hekimle­ri saraya çağırılır, ama hastalığın sebebi anlaşıla­maz. Kızın “Ah Saray” iniltileri odalarda yankı­lanmaktadır. o sırada saraya derviş kılıklı bir adam gelir. Sultan‘dan izin alıp hastayı görür, konuşturur, nabzını dinler.Sevda kelimeleri geçtikçe kızın nabzının hızlandığını görür. Kızın kime sevdalı olduğunu, onun nerede yaşadığını öğrenir.Kız saraydan kurtulup sevdiğine kavuşamayacağını düşündükçe “Ah Saray” diye inlemektedir. Derviş, sultanın huzuruna çıkar. Sultana:

 
- Sultanım gözdenizin kurtulmasını ister misi­niz? diye sorar. Sultan:
 
- "Evet,   onun yaşaması, benim yaşamamdır," der. Derviş öğrendiklerini Sultana anlatır, hastalı­ğın dermanının iki sevdalının evlendirilmesi olduğunu söyler.
 
Rivayetlere   göre delikanlıyı buldurtur, getirtir. Düğün, dernek   kurulur. Bundan sonra “Ah Saray” iniltileri “AKSARAY"a dönüşür.
 
 
 
 
 Gregorius, teslis
inancına yeni bir izah getirerek Hz. İsa’nın Tanrılığı tartışmasında İznik toplantısı görüşlerine kuvvet kazandıran fikirler ileri sürdü.Böylece Hristiyanlık tarihinde öncü Gregorius’un yetiştiği kayalık bölge (Belisırma,Ihlara,Gelveri) Manastır ruhuna uygun,kayalara oyulan kiliseler topluluğu halinde geldi. Arap akınlarına karşı, Hasandağı’ ndaki müdafaa kaleleri karşı koyunca bu kiliseler faal ibadet merkezi durumlarını devam ettirdiler.Ihlara vadisindeki kayalara oyulmuş bu freskli kiliseler, korunarak yeryüzünde eşine rastlanmayan bir tarih hazinesi olarak zamanımıza kadar gelmiştir.Hristiyanlığın ilk yıllarından itibaren kayaların rahatlıkla kazılmasıyla meydana getirilen bu freskli kiliseler ve iskan yerleri 14 km. boyunca Ihlara’dan Selime’ye kadar devam eden “IHLARA VADİSİ” içerisinde yer alırlar.
        Aksaray, Hristiyanlığın daha ilk yıllarında önemli bir din merkezi olmuştur. Kayseri’li Basilus ve Nazianzos’lu Gregorius gibi mezhep kurucuları 4.yy. da burada yetişmişlerdir. Mısır ve Suriye sisteminden ayrı bir manastır hayatının kurallarını bunlar tespit etmişlerdir. Böylece Yunan ve Slav sistemi doğmuştur. Mısır ve Suriyeli rahiplerin dünya ile olan ilişkilerini kesmelerine rağmen Basilus ve Gregorius’un rahipleri dünya ile olan ilişkilerini kesmiyorlardı. Bu yeni anlayışın yeri Belisırma idi.
Bugün 39440 ziyaretçi (73632 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol